Skippy als gezondheidscoach - Ingrid Van Remoortel


Hombeek, 22/04/2020

Hallo beste Skippy-fans,

Vanavond is onze labradoodle weer in topvorm!
Normaal gaat hij altijd mee naar kantoor. Hij slaapt daar uren aan een stuk, uit pure verveling (ik kan hem begrijpen). En hij verzet alleen een poot wanneer hij zijn knuffelronde bij de collega’s houdt. 
Voornamelijk om een loensend oog in hun papiermand te werpen en restjes van snacks te spotten.


Nu we in ons kot moeten blijven en telewerken houdt hij zich strak aan zijn kantoorritme. ’s Avonds wordt hij pas goed wakker en dan zullen we het geweten hebben. Denk maar niet dat je, afgepeigerd, na het runnen van je job en je huishouden, rustig kan genieten van je kop muntthee en je favoriete TV-serie. Nee, nee, onze viervoeter staat dat niet toe en vindt dat het hoog tijd is voor de dagelijkse work-out “Beweeg in uw kot!”

Onze gezondheidscoach ziet met afgrijzen hoe we ons lijf een hele dag parkeren op een bureaustoel en met verkrampte schouders en armen de muis heen en weer manoeuvreren. Rond 20.30 uur start de opwarming: balletjes gooien vanuit de zetel. Apporteren doet hij als de beste!

Daarna volgt het grondwerk: changement de décor… Trainer Skippy wipt op zijn hoog kussen en gaat liggen met zijn bal in de aanslag, tussen zijn voorpoten. Ik ga een heel eind verder op de houten vloer zitten. Die positie verraadt onmiddellijk ook onze positie ten opzichte van elkaar op de sociale ladder.

Opgelet, uiterste concentratie gevraagd: hij duwt met zijn snuit de tennisbal mijn richting uit. Deze valt van de poef en rolt mooi tot bij mij. Ik pak hem op en gooi hem met een boogje terug. Skippy springt omhoog en vangt hem perfect op.





En zo kunnen we nog uren doorgaan… Ik tracht dan altijd te multitasken: één oog op het televisiescherm en één oog op het spel. 

Maar Skippy hou je niet voor de zot! De tennisbal wordt prompt out geslagen, ik mag hem als een ballenjongen ophalen in de uiterste hoek van de kamer. En ik had nog zo graag gezien hoe de kandidaten uit Blind gekocht met een budget van maar liefst 500.000 euro en een expliciet veto tegen een fermette, er toch één aangesmeerd kregen.

Tijd om de work-out af te sluiten met een stretching. Skippy geeft het goede voorbeeld en rekt zich van top tot teen eens goed uit. Dan haalt hij Bianca, zijn afgekloven pluchen poes, en valt met zijn lievelingsknuffel in slaap.

En ik, ik sluip stilletjes naar mijn zetel, kruip onder mijn plaid en kijk verder naar de makelaar en de binnenhuisarchitect die met hun toverkunsten het lelijk huis verpatsen aan het suikerzoet gezinnetje.

Dikke knuffel van Skippy en Ingrid.



Reacties

Podcast Mysterieus België